Veelgestelde vragen

    • Bestellingen die vergoed worden door de zorgverzekeraar leveren wij in overleg met u. Nadat u uw eerste bestelling heeft ontvangen nemen wij contact met u op voor een evaluatie. Aan de hand hiervan verzorgt BENU Direct, indien wenselijk, de herhaalbestellingen. Aanvullende bestellingen kunt u plaatsen via de webshop. Houdt u er echter rekening mee dat deze kosten voor eigen rekening zijn en niet vergoed worden door uw zorgverzekering.

    • Bij spoedeisende situaties kunt u ons ook buiten de reguliere openingstijden bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800 - 6555 555. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

    • BENU Direct levert hulpmiddelen voor incontinentie, diabetes, een stoma en wonden. Ook leveren wij compressiemiddelen en medische voeding.

    • Ja, uw bestelling wordt rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd. Wanneer wij uw bestelling samenstellen, kijken wij meteen welke hulpmiddelen uw zorgverzekeraar vergoed. Meer informatie vindt u op onze vergoedingen overzicht.

    • We bezorgen op adressen tot 15 km over de grens.

    • Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven. Dit adres zal dan van toepassing zijn op de desbetreffende bestelling. Wanneer u permanent uw bestelling op een ander adres wilt ontvangen, dan kunt u de adresgegevens aanpassen wanneer u bent ingelogd op uw account.

    • U kunt aangeven op welk adres u de bestelling wilt ontvangen of ophalen. U kunt het adres van uw BENU Apotheek opgeven als u het daar wilt ophalen.

    • BENU Direct is SEMH gecertificeerd. Jaarlijks worden we getoetst door de SEMH (Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen). Hiermee laten wij zien dat wij als zorgaanbieder voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die gesteld worden aan leveranciers van medische hulpmiddelen.

    • Wanneer u zich aangemeld heeft voor Mijn BENU Direct, kunt u na het inloggen uw bestellingen inzien. In Mijn bestellingen ziet u de volgende bestelling en kunt u ook uw bestelhistorie inzien.

    • Ga naar Aanmelden en meld u in drie stappen aan. U ontvangt na het aanmelden een e-mailbericht om uw account te activeren. Na activatie kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord.

      Werkt u als professional in de zorg? Maak dan een zorgprofessional account aan op Mijn BENU Direct. Voor u zijn er andere handige mogelijkheden om de zorg die u nodig heeft voor uw cliënten zo makkelijk mogelijk te maken.

    • Het kan zijn dat de activatie e-mail in uw spamfolder of ongewenste mail terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. Het gratis telefoonnummer is 0800 - 6 555 555. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 18.00 uur.

    • Met een Mijn BENU Direct account krijgt u toegang tot uw persoonlijke gegevens, uw bestellingen en regelt u gemakkelijk uw herhaalbestellingen. Ook kunt u in deze persoonlijke omgeving de verwachte levertijd van uw bestelling inzien. Een BENU Direct account is niet verplicht maar maakt het voor u of uw mantelzorger wel gemakkelijker.

      Nieuw bij BENU Direct? Meld u direct aan voor Mijn BENU Direct. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op voor de eerste bestelling.

    • Wanneer u een online herhaalbestelling wilt bevestigen of volgen op BENU Direct, hebben wij uw gegevens nodig. Door in te loggen op Mijn BENU Direct (uw persoonlijke beveiligde klantomgeving bij BENU Direct) wordt de herhaalbestelling meteen aan uw gegevens gekoppeld.

    • In Mijn BENU Direct kunt u online uw gegevens inzien en uw bestellingen volgen. Uw gegevens zijn al bekend bij ons en wanneer u zich online aanmeldt, kunnen wij deze gegevens aan uw Mijn BENU Direct account koppelen.

    • U vult bij het aanmelden uw burgerservicenummer, geboortedatum en hulpmiddel in. Vervolgens controleren wij of u verzekerd bent voor onze hulpmiddelen. Indien u al klant bent bij BENU Direct halen wij uw gegevens op. Bent u nog geen klant, dan vult u uw NAW gegevens, telefoonnummer en e-mailadres in.

    • BENU Direct, verzamelt net als andere bedrijven gegevens van klanten. Wat dat betekent in de praktijk? Om welke gegevens gaat het precies? Op onze speciale AVG pagina beantwoorden wij de veelgestelde vragen over AVG en leest u over ons privacy statement

    • Vanwege de privacy gevoeligheid van uw gegevens, vragen wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder. U kunt bellen met gratis nummer 0800 - 6555 555.

    • Als u problemen heeft met de invoer van uw adresgegevens, bel dan onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555. Onze medewerkers helpen u graag verder.

    • Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt om de door u bestelde artikelen te leveren. Uw gegevens worden in het ordersysteem van BENU Direct opgeslagen en geanonimiseerd doorgegeven aan het systeem van ons distributiecentrum. Pas als de artikelen in ons distributiecentrum zijn verzameld, wordt het etiket met uw naam, adres en woonplaats gegevens zichtbaar geplakt.

    • In een paar stappen bent u altijd voorzien van de beste materialen voor uw persoonlijke situatie:

      1. Meld u aan voor de online herhaalservice.
        Via Mijn BENU Direct kunt u laten weten dat u de online herhaalservice wilt gebruiken. Of vul hier uw gegevens in. 
        U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling klaar staat.

      2. Beantwoord twee vragen.
        In de e-mail vragen wij om in uw Mijn BENU Direct omgeving twee evaluatievragen te beantwoorden. U kunt zelf het aantal verpakkingen, het afleveradres en de afleverdag kiezen.
        Als u niet tevreden bent met het materiaal of wanneer er iets veranderd is in uw persoonlijke situatie neemt onze verpleegkundige contact met u op. 

      3. Volg uw bestelling. 
        De bestelling wordt, na het beantwoorden van de evaluatievragen, doorgezet. Op de dag van verzending kunt u in Mijn BENU Direct zien hoe laat uw bestelling wordt bezorgd.
    • Als u geen bestelling bevestigt, wordt er niets naar u verstuurd. Wij nemen contact met u op voor de volgende bestelling.

    • Als u niet tevreden bent met het materiaal of wanneer er iets veranderd is in uw persoonlijke situatie neemt onze verpleegkundige contact op met u.

    • Als u nog voorraad heeft, kunt u het aantal pakken verlagen. Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u het aantal verpakkingen in mindering brengen.

    • Onze Online herhaalservice is bedoeld voor klanten in een situatie waarbij er weinig verandering in verbruik is. De Online herhaalservice is op dit moment beschikbaar voor de hulpmiddelen bij incontinentie en diabetes.

    • Als u een bestelling wilt retourneren, neem dan altijd vooraf contact op met onze klantenservice via gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555. U kunt dan aangeven op welke dag en op welk adres het pakket kan worden opgehaald.

    • Als uw bestelling bij ontvangst beschadigd is, dan kunt u een e-mail sturen naar info@benudirect.nl onder vermelding van “beschadigde levering”. Voeg indien mogelijk een foto van de beschadiging toe als bijlage in de e-mail. Vermeld alstublieft ook het afleveradres en om welke besteldatum het gaat. Wij nemen dan contact op met de transporteur, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Onze klantenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op voor de verdere afhandeling.

    • Neem contact op met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555 of stuur een e-mail naar info@benudirect.nl. Onze medewerkers helpen u graag verder.

    • Alleen ongeopende verpakkingen dienen in een gesloten passende doos te worden geretourneerd. U hoeft geen etiket met het retouradres op de doos te plakken. Dit doet de transporteur voor u wanneer zij het pakket ophalen.

    • Door omstandigheden kan het zijn dat uw behoefte aan materiaal (tijdelijk) toeneemt. Wanneer dit het geval is, geeft u dit aan bij het volgende contactmoment met onze medewerkers. Samen bekijken wij de situatie en passen de materialen aan. In een aantal situaties kan het voorkomen dat u behandelaar het meerverbruik schriftelijk moet motiveren. Met dit gewijzigde voorschrift kan BENU Direct uw meerverbruik verantwoorden naar uw zorgverzekeraar. Let op: Uw zorgverzekeraar beslist uiteindelijk of het meerverbruik vergoed wordt of niet.

    • BENU Direct heeft met alle zorgverzekeraars voor nagenoeg alle hulpmiddelen overeenkomsten gesloten. Hebben wij een overeenkomst met uw nieuwe zorgverzekeraar dan verandert er niets. Hebben wij geen overeenkomst met uw nieuwe zorgverzekeraar voor de hulpmiddelen die u nodig heeft? Dan kunt u de hulpmiddelen bij ons kopen of overstappen naar een leverancier die wel een overeenkomst met uw nieuwe zorgverzekeraar heeft.

    • BENU Direct sluit met alle zorgverzekeraars een overeenkomst om uw medische hulpmiddelen en medische voeding te kunnen leveren. Bekijk hier het overzicht van zorgverzekeraars.

    • BENU Direct maakt afspraken met uw zorgverzekeraar over welke hulpmiddelen voor vergoeding in aanmerking komen. Het uitgangspunt hierbij is dat op basis van uw aandoening een hulpmiddel wordt gekozen dat bij uw persoonlijke situatie past. Zorgverzekeraars hanteren verschillende vergoedingen.

    • Ja, uw bestelling wordt rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd. Wanneer wij uw bestelling samenstellen, kijken wij meteen welke hulpmiddelen uw zorgverzekeraar vergoed. Meer informatie vindt u op de pagina declaratieservice.

    • Een meerderjarige collega kan op het opgegeven adres tekenen voor ontvangst.

    • Alle hulpmiddelen die vergoed worden door de zorgverzekeraar worden gratis verzonden.

    • Als u zich heeft aangemeld voor Mijn BENU Direct, nemen wij contact met u op wanneer uw herhaalbestelling klaarstaat. Wij vragen u om de bestelling te bevestigen en het afleveradres en de gewenste afleverdatum aan ons door te geven. Wanneer u voor de eerste keer materialen ontvangt, en de bestelling bevestigt:

      • Op werkdagen voor 17.30 uur, ontvangt u de bestelling de volgende werkdag.
      • Op maandag t/m donderdag na 17.30 uur ontvangt de bestelling de daaropvolgende dag.
      • Op vrijdag na 17.30 uur en voor maandag 17.30 uur, ontvangt u de bestelling op dinsdag.
    • U ontvangt uw artikelen discreet verpakt in een neutrale doos.

    • In overleg kan uw bestelling bij de buren worden afgeleverd. De transporteur vraagt uw buren dan wel om te tekenen voor de aflevering. Bestellingen worden niet in de tuin, garage of voor de deur gezet.

    • Dit is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Neem hierover contact op met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555.

    • Ga naar Mijn BENU Direct. In uw overzicht ziet u op de dag van verzending zien hoe laat uw bestelling wordt geleverd.

    • Voor ontvangst van het pakket moet altijd, door een meerderjarige getekend worden. Dit mag ook iemand anders zijn.

    • In de doos zitten één of meerdere stickers. Op deze stickers staan onder andere de volgende gegevens vermeld: het aantal artikelen, de adresgegevens van de ontvanger, de betreffende namen van artikelen, de verstuurdatum, het adres van het distributiecentrum van waaruit de artikelen zijn verzonden en het ordernummer. Deze stickers geven u dezelfde informatie als een pakbon.

    • Als u zich heeft aangemeld voor Mijn BENU Direct, nemen wij contact met u op wanneer uw herhaalbestelling klaarstaat. Wij vragen u om de bestelling te bevestigen en het afleveradres en de gewenste afleverdatum aan ons door te geven. Wanneer het pakket wordt verzonden sturen wij u een Track & Trace code, zodat u de bestelling tot aan de deur kunt volgen.

    • Uw bestelling wordt tweemaal aangeboden door de transporteur. Na iedere bezorgpoging wordt er een bericht achtergelaten, waarin staat wanneer de zending opnieuw wordt aangeboden. Na drie pogingen ontvangt u een afhaalbericht. U kunt met dit afhaalbericht de bestelling, op een voor u geschikt moment, binnen 2 weken afhalen bij het vermeldde afhaalpunt. Daarna wordt de zending naar ons teruggestuurd.

    • Meld uw klacht via het klachtenformulier. Wij reageren binnen 3 werkdagen op uw klacht.

    • Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris (bereikbaar via 0800 6555 555) kan u helpen om de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. De klachtenfunctionaris geeft informatie en advies en kan indien mogelijk bijstand verlenen bij het bemiddelen van uw klacht. Bent u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris van mening dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost, dan kunt u de klacht aanmelden bij de onafhankelijke klachtencommissie van de ECKG (Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht). Zij nemen uw klacht in behandeling en informeren u over het verdere verloop van de procedure. Meer informatie vindt u op de website van de ECKG.

    • Bij iedere koop op afstand dient u akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden. Hierin staat beschreven aan welke afspraken (voorwaarden) BENU Direct en u zich moeten houden.