Veelgestelde vragen

Account aanmaken

1
Hoe maak ik als zorgprofessional een persoonlijk Mijn BENU Direct account aan?

Ga naar Aanmelden en meld u in een paar eenvoudige stappen aan. Houdt hiervoor uw AGB code bij de hand. Wij vragen u om uw AGB code, persoonlijke gegevens en digitale handtekening in te vullen. U ontvangt na het aanmelden een e-mailbericht om uw account te activeren. Wanneer u voor de eerste keer inlogt, vragen wij u om een verificatiecode die ook via e-mail naar u wordt verzonden. Na deze verificatie kunt u vanaf dat moment inloggen met uw gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord.

2
Hoe maak ik als apotheker een persoonlijk Mijn BENU Direct account aan?

Ga naar Aanmelden en meld u in een paar eenvoudige stappen aan. Houdt hiervoor uw AGB code bij de hand. Wij vragen u om uw AGB code en persoonlijke gegevens in te vullen. U ontvangt na het aanmelden een e-mailbericht om uw account te activeren. Wanneer u voor de eerste keer inlogt, vragen wij u om een verificatiecode die ook via e-mail naar u wordt verzonden. Na deze verificatie kunt u vanaf dat moment inloggen met uw gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord.

3
Waarom moet ik mijn AGB code opgeven?

BENU Direct gebruik de AGB code om te kijken of u al voorkomt in ons systeem.

4
Waarom moet ik als zorgprofessional een digitale handtekening zetten?

Uw handtekening wordt onder de aanmelding van de klant geprint. Hierdoor kan de aanmelding gebruikt worden als voorschrift voor BENU Direct. Wij hoeven dan geen contact meer met u op te nemen om het voorschrift op te vragen. Uiteraard wordt er veilig met uw gegevens omgegaan. Uw handtekening wordt conform NEN 7510 opgeslagen.

Mijn BENU Direct

1
Wat kan ik als zorgprofessional met Mijn BENU Direct?

Het portaal biedt de mogelijkheid om via Mijn BENU Direct cliënten aan te melden voor medische hulpmiddelen. Wij nemen op werkdagen, als de aanmelding voor 16.00 uur binnen is, nog dezelfde dag contact op met de cliënt, zodat deze snel de benodigde materialen kan ontvangen. In uw Mijn BENU Direct staat een overzicht van de door u aangemelde cliënten. Wanneer u een cliënt aanmeldt, wordt er in het portaal direct een voorschrift gemaakt. Deze wordt voorzien van uw handtekening. Via Mijn BENU Direct wordt uw cliënt sneller geholpen. Het voorschrift hoeft namelijk niet meer los opgevraagd te worden.

2
Wat kan ik als apotheker doen met Mijn BENU Direct?

Het portaal biedt de mogelijkheid om via Mijn BENU Direct klanten aan te melden voor medische hulpmiddelen. Wij nemen op werkdagen, als de aanmelding voor 16.00 uur binnen is, nog dezelfde dag contact op met de klant, zodat deze snel de benodigde materialen kan ontvangen. Wij nemen contact op met de zorgprofessional om het voorschrift op te vragen. Samen zorgen we er dus voor dat uw klant zo snel mogelijk geholpen wordt. In Mijn BENU Direct staat een overzicht van de door u aangemelde klanten.

3
Voor welke medische hulpmiddelen kan ik cliënten/klanten aanmelden?

BENU Direct levert materialen voor incontinentie, diabetes, stoma, wondzorg en medische voeding.

4
Heeft BENU Direct een digitaal voorschrift nodig?

Wanneer u als voorschrijver uw cliënt aanmeldt in Mijn BENU Direct, wordt het voorschrift in het portaal automatisch voorzien van uw handtekening. BENU Direct heeft dan geen digitaal voorschrift meer nodig. Wanneer u als niet-voorschrijver (bijvoorbeeld apotheker) uw klant aanmeldt, dan kunt u eenvoudig het digitale voorschrijft veilig toevoegen aan de aanvraag.

5
Wat moet ik doen wanneer ik niet de juiste indicatie kan vinden?

U kunt de indicatie in het open tekstveld op het formulier invullen.

Privacy

1
Hoe wordt er omgegaan met mijn gegevens?

Klantenservice

1
Waar kan ik terecht met vragen?

U kunt contact opnemen met onze klantenservice via gratis telefoonnummer 0800 8855 888. Één van onze medewerkers helpt u graag verder.

Kwaliteit

1
Aan welke kwaliteitseisen voldoen wij?

BENU Direct is SEMH gecertificeerd. Jaarlijks worden we getoetst door de SEMH (Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen). Hiermee laten wij zien dat wij als zorgaanbieder voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die gesteld worden aan leveranciers van medische hulpmiddelen.

2
Hoe meten wij onze klanttevredenheid?

Om de mening van onze klanten te peilen, gebruiken wij een Online Klantenmonitor. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door Feeddex, een extern bureau. Klanten ontvangen na klantcontact-momenten periodiek per e-mail een enquête over onze dienstverlening. Op basis van de resultaten van het onderzoek worden de mogelijkheden voor verbetering van de dienstverlening vastgesteld en ingezet.

Klachten

1
Hoe kan ik een klacht indienen?

Vul op de Contact pagina het contactformulier in. U kunt uw klacht ook naar info@benudirect.nl sturen. Wij reageren binnen 3 werkdagen op uw klacht.

2
Is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost?

Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris (bereikbaar via 0800 6555 555) kan u helpen om de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. De klachtenfunctionaris geeft informatie en advies en kan indien mogelijk bijstand verlenen bij het bemiddelen van uw klacht. Bent u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris van mening dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost, dan kunt u de klacht aanmelden bij de onafhankelijke klachtencommissie van de ECKG (Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht). Zij nemen uw klacht in behandeling en informeren u over het verdere verloop van de procedure. Meer informatie vindt u op de website van de ECKG.