Veelgestelde vragen

Webshop account

1
Moet ik een account hebben om te kunnen bestellen in de webshop?

U hoeft geen account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen in de webshop. Wanneer u wel een account aanmaakt, kunt u uw bestelhistorie inzien en uw bestelling in Mijn BENU Direct volgen via Track & Trace.

2
Ik bestel altijd hetzelfde. Kan ik gebruik maken van mijn bestelhistorie?

Wanneer u een account heeft aangemaakt, kunt u uw eerdere bestellingen inzien op Mijn BENU Direct.

Mijn gegevens

1
Hoe gaat BENU Direct om met AVG richtlijnen?

BENU Direct, verzamelt net als andere bedrijven gegevens van klanten. Wat dat betekent in de praktijk? Om welke gegevens gaat het precies? Op onze speciale AVG pagina beantwoorden wij de veelgestelde vragen over AVG.

2
Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als ik mij inschrijf bij BENU Direct?

Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt om de door u bestelde artikelen te leveren. Uw gegevens worden in het ordersysteem van BENU Direct opgeslagen en geanonimiseerd doorgegeven aan het systeem van ons distributiecentrum. Pas als de artikelen in ons distributiecentrum zijn verzameld, wordt het etiket met uw naam, adres en woonplaats gegevens zichtbaar geplakt.

3
Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Vanwege de privacy gevoeligheid van uw gegevens, vragen wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder. U kunt bellen met gratis nummer 0800 - 6555 555.

4
Ik kan mijn gegevens niet goed invoeren, wat nu?

Als u problemen heeft met de invoer van uw adresgegevens, bel dan onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555. Onze medewerkers helpen u graag verder.

Afleveradres

1
Kan ik mijn bestelling ophalen bij een afhaalpunt?

Dit is helaas nog niet mogelijk. Uw bestelling wordt op het opgegeven adres bezorgd.

2
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. U kunt in uw account een ander afleveradres opgeven. Dit adres zal dan van toepassing zijn op de desbetreffende bestelling. Wanneer u permanent uw bestelling op een ander adres wilt ontvangen, dan kunt u de adresgegevens aanpassen wanneer u bent ingelogd op uw account.

3
Levert BENU Direct ook in het buitenland?

Onze transporteur bezorgt op adressen tot 15 km over de grens.

Verzending & bezorging

1
Hoe wordt de zending verpakt?

U ontvangt uw artikelen discreet verpakt in een neutrale doos.

2
Brengt BENU Direct verzendkosten in rekening?

Bestellingen vanaf € 30,- versturen we gratis. Voor bestellingen onder € 30,-  betaalt u €4,95 verzendkosten.

3
Hoe snel en wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wanneer u de bestelling bevestigd:

  • op werkdagen voor 18.00 uur, ontvangt u de bestelling de volgende werkdag op het door u opgegeven adres;
  • in de periode vrijdag na 18.00 uur en voor maandag 18.00 uur, wordt uw bestelling bezorgd op de dinsdag;
  • op maandag t/m donderdag na 18.00 uur, wordt uw bestelling op de eerstvolgende werkdag verstuurd en u ontvangt de bestelling de daaropvolgende dag. Dus 2 werkdagen nadat u uw bestelling heeft geplaatst.

4
Kan ik nagaan waar mijn bestelling op dit moment is?

U kunt de bestelling volgen wanneer u een account heeft aangemaakt. Log in op Mijn BENU Direct. In uw overzicht ziet u de bestelling. Wanneer de bestelling verzonden is, kunt u deze via Track & Trace volgen.

5
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Uw bestelling wordt tweemaal aangeboden door de transporteur. Na iedere bezorgpoging wordt er een bericht achtergelaten, waarin staat wanneer de zending opnieuw wordt aangeboden. Na drie pogingen ontvangt u een afhaalbericht. U kunt met dit afhaalbericht de bestelling, op een voor u geschikt moment, binnen 2 weken afhalen bij het vermeldde afhaalpunt. Daarna wordt de zending naar ons teruggestuurd.

6
Kan de bestelling, als ik niet thuis ben, ook in de tuin, garage, bij buren of voor de deur worden gezet?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om uw bestelling bij de buren af te leveren. Bestellingen worden niet in de tuin, garage of voor de deur gezet.

Retourneren

1
Hoe kan ik een bestelling retour sturen?

Als u een bestelling wilt retourneren, neem dan altijd vooraf contact op met onze klantenservice via gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555. U kunt dan aangeven op welke dag en op welk adres het pakket kan worden opgehaald.

2
Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?

Alleen ongeopende verpakkingen dienen in een gesloten passende doos te worden geretourneerd. U hoeft geen etiket met het retouradres op de doos te plakken. Dit doet de transporteur voor u wanneer zij het pakket ophalen.

3
Mijn geleverde bestelling is niet juist. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555 of stuur een e-mail naar info@benudirect.nl. Onze medewerkers helpen u graag verder.

4
Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat moet ik doen?

Als uw bestelling bij ontvangst beschadigd is, dan kunt u een e-mail sturen naar info@benudirect.nl onder vermelding van “beschadigde levering”. Voeg indien mogelijk een foto van de beschadiging toe als bijlage in de e-mail. Vermeld alstublieft ook het afleveradres en om welke besteldatum het gaat. Wij nemen dan contact op met de transporteur, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Onze klantenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op voor de verdere afhandeling.

Betaling

1
Waarom kan ik op de webshop alleen een betaling doen met iDEAL?

Wij hebben ervoor gekozen alleen betalingen via iDEAL te accepteren om de kosten voor u zo laag mogelijk te houden. Het is om deze reden dus niet mogelijk om op een andere manier te betalen dan via iDEAL.

2
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?

Uw iDEAL betaling wordt per direct verwerkt.

3
Hoelang duurt een terugbetaling?

Vanaf de dag van terugzending kunt u uitgaan van een termijn van 7 werkdagen, voordat het  bedrag wordt teruggeboekt op uw rekening.

4
Waar en wanneer ontvang ik een factuur ?

De bestelbevestiging die u op uw e-mailadres ontvangt is tevens uw factuur.

Bestelling annuleren

1
Ik heb besteld en wil annuleren. Ik heb dus al betaald maar ik heb de bestelling nog niet ontvangen.

Neem in dit geval zo spoedig mogelijk contact met onze klantenservice op via gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555.

2
Ik heb mijn bestelling ontvangen. Kan ik mijn bestelling dan nog annuleren?

U kunt de bestelling retour sturen. Meer informatie hierover vindt u onder Retourneren.

3
Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling heb geannuleerd?

Uiteraard ontvangt u het betaalde bedrag teruggestort op uw bankrekening. Houdt u er rekening mee dat dit 7 werkdagen duurt.

4
Wat zijn de kosten voor retourneren?

U mag het artikel gratis retourneren indien het artikel besteld is via onze webshop, u krijgt het aankoopbedrag dan binnen 7 werkdagen teruggestort op uw rekening.