Veelgestelde vragen

Mijn BENU Direct

1
Hoe meld ik mij als nieuwe klant aan bij Mijn BENU Direct?

Ga naar Aanmelden en meld u in drie stappen aan. Houdt hiervoor uw burgerservicenummer bij de hand. U ontvangt na het aanmelden een e-mailbericht om uw account te activeren. Wanneer u voor de eerste keer inlogt, vragen wij u om een verificatiecode die ook via e-mail naar u wordt verzonden. Na deze verificatie kunt u vanaf dat moment inloggen met uw gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord.

2
Welke gegevens heb ik nodig om mij aan te melden voor Mijn BENU Direct?

U vult bij het aanmelden uw burgerservicenummer, geboortedatum en hulpmiddel in. Vervolgens controleren wij of u verzekerd bent voor onze hulpmiddelen. Indien u al klant bent bij BENU Direct halen wij uw gegevens op. Bent u nog geen klant, dan vult u uw NAW gegevens, telefoonnummer en e-mailadres in.

3
Waarom moet ik mij aanmelden, terwijl ik al klant ben?

Uw gegevens zijn al bekend bij ons en wanneer u zich online aanmeldt, kunnen wij deze gegevens aan uw Mijn BENU Direct account koppelen. In Mijn BENU Direct kunt u online uw gegevens inzien en uw bestellingen volgen.

4
Waarom moet ik inloggen voordat ik mijn Online herhaalbestelling kan bevestigen?

Wanneer u een online herhaalbestelling wilt bevestigen of volgen op BENU Direct, hebben wij uw gegevens nodig. Door in te loggen op Mijn BENU Direct, uw persoonlijke beveiligde klantomgeving bij BENU Direct, wordt de herhaalbestelling meteen aan uw gegevens gekoppeld. U kunt dan ook uw bestelhistorie bekijken en uw bestelling via Track & Trace tot aan de deur volgen.

5
Hoe kan ik mijn bestellingen inzien?

Wanneer u zich aangemeld heeft voor Mijn BENU Direct, kunt u na het inloggen uw bestellingen inzien. In Mijn bestellingen ziet u de volgende bestelling en kunt u ook uw bestelhistorie inzien.

6
Ik heb geen activatie e-mail ontvangen, wat nu?

Het kan zijn dat de activatie e-mail in uw spam folder terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 6555 555. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 18.00 uur.

Online herhaalservice

1
Wanneer kan ik gebruik maken van de Online herhaalservice?

Onze Online herhaalservice is bedoeld voor klanten in een stabiele situatie waarbij er weinig verandering in verbruik is. U heeft in mindere mate behoefte aan telefonisch contact (wij blijven uiteraard telefonisch bereikbaar voor vragen of ondersteuning). De Online herhaalservice is op dit moment alleen beschikbaar voor de hulpmiddelen incontinentie en diabetes.

2
Hoe werkt de Online herhaalservice?

In een paar stappen bent u altijd voorzien van de beste materialen voor uw persoonlijke situatie:

  1. Uw bestelling staat klaar Wanneer de bestelling klaarstaat, ontvangt u van ons een e-mail.
  2. Evaluatie invullen In deze mail wordt u verzocht om in uw Mijn BENU Direct omgeving twee evaluatievragen te beantwoorden. Als u niet tevreden bent met het materiaal of wanneer er iets veranderd is in uw persoonlijke situatie neemt onze verpleegkundige contact op met u. U kunt zelf het aantal verpakkingen, het afleveradres en de afleverdag kiezen.
  3. Bestelling volgen  De bestelling wordt, na het beantwoorden van de evaluatievragen, doorgezet en u kunt deze op de dag van verzending tot aan uw deur volgen.

3
Ik heb de evaluatie negatief ingevuld, wat nu?

Als u niet tevreden bent met het materiaal of wanneer er iets veranderd is in uw persoonlijke situatie neemt onze verpleegkundige contact op met u.

4
Ik ben te laat met bestellen, wat nu?

Als u geen bestelling bevestigt, wordt er niets naar u verstuurd. Wij nemen contact met u voor de volgende bestelling.

5
Ik heb nog voldoende voorraad, wat te doen?

Als u nog voorraad heeft, kunt u eenvoudig het aantal pakken verlagen. Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u naast het bepalen van de afleverdag en afleveradres ook het aantal verpakkingen  verlagen.

Hulpmiddelen

1
Welke producten kan ik bestellen bij BENU Direct

BENU Direct levert materialen voor incontinentie, diabetes, stoma, wondzorg en medische voeding.

2
Hoe vaak en hoeveel materiaal mag ik bestellen?

Bestellingen die vergoed worden door de zorgverzekeraar leveren wij in overleg met u. Nadat u uw eerste bestelling heeft ontvangen nemen wij contact met u op voor een evaluatie. Aan de hand hiervan verzorgt BENU Direct, indien wenselijk, de herhaalbestellingen. Aanvullende bestellingen kunt u plaatsen via de webshop. Houdt u er echter rekening mee dat deze kosten voor eigen rekening zijn en niet vergoed worden door uw zorgverzekering.

3
Wordt mijn bestelling rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar gedeclareerd?

Wanneer wij uw bestelling samenstellen, kijken wij meteen welke hulpmiddelen uw zorgverzekeraar vergoed. Daarna handelen wij de declaratie direct met de zorgverzekeraar af. Meer informatie vindt u op onze vergoedingen overzicht.

4
Ik heb met spoed materiaal nodig, of er is sprake van een noodgeval, wat nu?

Bij spoedeisende situaties kunt u ons ook buiten de reguliere openingstijden bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800 - 6555 555.

Vergoedingen

1
Welke hulpmiddelen worden door mijn zorgverzekeraar vergoed?

BENU Direct maakt afspraken met uw zorgverzekeraar over welke hulpmiddelen voor vergoeding in aanmerking komen. Het uitgangspunt hierbij is dat op basis van uw aandoening een hulpmiddel wordt gekozen dat bij uw persoonlijke situatie past. Zorgverzekeraars hanteren verschillende vergoedingen.

2
Met welke zorgverzekeraars werkt BENU Direct samen?

BENU Direct sluit met alle zorgverzekeraars een overeenkomst om uw medische hulpmiddelen en drinkvoeding te kunnen leveren. Bekijk hier het overzicht van zorgverzekeraars en de labels die onder deze zorgverzekeraars vallen.

3
Ik stap over van zorgverzekeraar. Heeft dit consequenties voor mijn bestellingen bij BENU Direct?

BENU Direct heeft met alle zorgverzekeraars voor nagenoeg alle hulpmiddelen overeenkomsten gesloten. Hebben wij een overeenkomst met uw nieuwe zorgverzekeraar dan verandert er niets. Hebben wij geen overeenkomst met uw nieuwe zorgverzekeraar voor de hulpmiddelen die u nodig heeft? Dan kunt u de hulpmiddelen bij ons kopen of overstappen naar een leverancier die wel een overeenkomst met uw nieuwe zorgverzekeraar heeft.

4
Ik heb meer materialen nodig dan voorheen. Krijg ik dit meerverbruik vergoed?

Door omstandigheden kan het zijn dat uw behoefte aan materiaal (tijdelijk) toeneemt. Wanneer dit het geval is, geeft u dit aan bij het volgende contactmoment met onze medewerkers. Samen bekijken wij de situatie en passen de materialen aan. In een aantal situaties kan het voorkomen dat u behandelaar het meerverbruik schriftelijk moet motiveren. Met dit gewijzigde voorschrift kan BENU Direct uw meerverbruik verantwoorden naar uw zorgverzekeraar. Let op: Uw zorgverzekeraar beslist uiteindelijk of het meerverbruik vergoed wordt of niet.

5
Wordt mijn bestelling rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar gedeclareerd?

Wanneer wij uw bestelling samenstellen, kijken wij meteen welke hulpmiddelen uw zorgverzekeraar vergoed. Daarna handelen wij de declaratie direct met de zorgverzekeraar af.

Mijn gegevens

1
Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens als ik mij inschrijf bij BENU Direct?

Uw persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt om de door u bestelde artikelen te leveren. Uw gegevens worden in het ordersysteem van BENU Direct opgeslagen en geanonimiseerd doorgegeven aan het systeem van ons distributiecentrum. Pas als de artikelen in ons distributiecentrum zijn verzameld, wordt het etiket met uw naam, adres en woonplaats gegevens zichtbaar geplakt.

2
Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Vanwege de privacy gevoeligheid van uw gegevens, vragen wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder. U kunt bellen met gratis nummer 0800 - 6555 555.

3
Ik kan mijn gegevens niet goed invoeren, wat nu?

Als u problemen heeft met de invoer van uw adresgegevens, bel dan onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555. Onze medewerkers helpen u graag verder.  

Afleveradres

1
Kan ik mijn bestelling ophalen bij een afhaalpunt?

Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u ervoor kiezen om deze thuis te ontvangen óf om deze af te halen bij één van onze BENU Apotheken.

2
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven. Dit adres zal dan van toepassing zijn op de desbetreffende bestelling. Wanneer u permanent uw bestelling op een ander adres wilt ontvangen, dan kunt u de adresgegevens aanpassen wanneer u bent ingelogd op uw account.

3
Levert BENU Direct ook in het buitenland?

Onze transporteur bezorgt op adressen tot 15 km over de grens.

Verzending

1
Brengt BENU Direct verzendkosten in rekening?

Alle hulpmiddelen die vergoed worden door de zorgverzekeraar worden gratis verzonden.

2
Hoe snel en wanneer worden mijn materialen bezorgd?

Wanneer u voor de eerste keer materialen ontvangt, en de bestelling bevestigd:

  • op werkdagen voor 18.00 uur, ontvangt u de bestelling de volgende werkdag op het door u opgegeven adres;
  • in de periode vrijdag na 18.00 uur en voor maandag 18.00 uur, wordt uw bestelling bezorgd op de dinsdag;
  • op maandag t/m donderdag na 18.00 uur, wordt uw bestelling op de eerstvolgende werkdag verstuurd en u ontvangt de bestelling de daaropvolgende dag. Dus 2 werkdagen nadat u uw bestelling heeft geplaatst.
Voor het plaatsen van een volgende bestelling, nemen wij contact met u op. U kunt dan aangeven op welk adres en welke dag u de materialen wilt ontvangen.

3
Wanneer wordt mijn volgende bestelling bezorgd?

Als u zich heeft aangemeld voor Mijn BENU Direct, nemen wij contact met u op wanneer uw herhaalbestelling klaarstaat. Wij vragen u om de bestelling te bevestigen en het afleveradres en de gewenste afleverdatum aan ons door te geven. Wanneer het pakket wordt verzonden sturen wij u een Track & Trace code, zodat u de bestelling tot aan de deur kunt volgen.

4
Kan ik nagaan waar mijn bestelling op dit moment is?

Ga naar Mijn BENU Direct. In uw overzicht ziet u de bestelling. Wanneer de bestelling verzonden is, kunt u deze viaTrack & Trace volgen.

5
Hoe wordt de zending verpakt?

U ontvangt uw artikelen discreet verpakt in een neutrale doos.

6
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Uw bestelling wordt tweemaal aangeboden door de transporteur. Na iedere bezorgpoging wordt er een bericht achtergelaten, waarin staat wanneer de zending opnieuw wordt aangeboden. Na drie pogingen ontvangt u een afhaalbericht. U kunt met dit afhaalbericht de bestelling, op een voor u geschikt moment, binnen 2 weken afhalen bij het vermeldde afhaalpunt. Daarna wordt de zending naar ons teruggestuurd.

7
Kan de bestelling, als ik niet thuis ben, ook in de tuin, garage, bij buren of voor de deur worden gezet?

In overleg kan uw bestelling bij de buren worden afgeleverd. De transporteur vraagt uw buren dan wel om te tekenen voor de aflevering. Bestellingen worden niet in de tuin, garage of voor de deur gezet.

8
Moet ik tekenen voor ontvangst?

Voor ontvangst van het pakket moet altijd, door een meerderjarige getekend worden. Dit mag ook iemand anders zijn.

9
Als mijn bestelling op mijn werkadres afgeleverd wordt, moet ik dan zelf tekenen voor ontvangst of kan een collega dit ook doen?

Een meerderjarige collega kan op het opgegeven adres tekenen voor ontvangst.

10
Waarom zitten er losse stickers in de doos?

In de doos zitten één of meerdere stickers. Op deze stickers staan onder andere de volgende gegevens vermeld: het aantal artikelen, de adresgegevens van de ontvanger, de betreffende namen van artikelen, de verstuurdatum, het adres van het distributiecentrum van waaruit de artikelen zijn verzonden en het ordernummer. Deze stickers geven u dezelfde informatie als een pakbon.

11
Kan ik mijn bestelling automatisch, bijvoorbeeld om de 3 maanden, laten bezorgen?

Dit is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Neem hierover contact op met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555.

Retourneren

1
Hoe kan ik een bestelling retour sturen?

Als u een bestelling wilt retourneren, neem dan altijd vooraf contact op met onze klantenservice via gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555. Zij maken dan de retouropdracht voor onze transporteur voor u aan. U kunt dan aangeven op welke dag en op welk adres het pakket kan worden opgehaald.

2
Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?

Alleen niet aangebroken verpakkingen kunnen worden geretourneerd. De verpakkingen dienen in een gesloten passende doos te worden geretourneerd. U hoeft geen etiket met het retouradres op de doos te plakken. Dit doet de transporteur voor u wanneer zij het pakket ophalen.

3
Kan ik ook enkele artikelen retourneren?

Alleen niet aangebroken verpakkingen kunnen worden geretourneerd. De verpakkingen dienen in een gesloten passende doos te worden geretourneerd. U hoeft geen etiket met het retouradres op de doos te plakken. Dit doet onze transporteur voor u wanneer zij het pakket ophalen.

4
Mijn geleverde bestelling is niet juist. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 6555 555 of stuur een e-mail naar info@benudirect.nl. Onze medewerkers helpen u graag verder.

5
Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat moet ik doen?

Als uw bestelling bij ontvangst beschadigd is, dan kunt u een e-mail sturen naar info@benudirect.nl onder vermelding van “beschadigde levering”. Voeg indien mogelijk een foto van de beschadiging toe als bijlage in de e-mail. Vermeld alstublieft ook het afleveradres en om welke besteldatum het gaat. Wij nemen dan contact op met de transporteur, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Onze klantenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met u op voor de verdere afhandeling.

Voorwaarden en klachten

1
Waarom moet ik de Algemene Voorwaarden accepteren?

Bij iedere koop op afstand dient u akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden. Hierin staat beschreven aan welke afspraken (voorwaarden) BENU Direct en u zich moeten houden.

2
Hoe kan ik een klacht indienen?

Vul op de Contact pagina het contactformulier in. U kunt uw klacht ook naar info@benudirect.nl sturen. Wij reageren binnen 3 werkdagen op uw klacht.

3
Is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost?

Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris (bereikbaar via 0800 6555 555) kan u helpen om de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. De klachtenfuncionaris geeft informatie en advies en kan indien mogelijk bijstand verlenen bij het bemiddelen van uw klacht. Bent u ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris van mening dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost, dan kunt u de klacht schriftelijk aanmelden bij de onafhankelijke klachtencommissie FHI MSZ (Nederlands brancheorganisatie voor Medische Technologie). Zij nemen uw klacht in behandeling en informeren u over het verdere verloop van de procedure. Meer informatie vindt u op de website van de FHI. Indien ook de onafhankelijke klachtencommissie er niet in slaagt om uw klacht naar tevredenheid op te lossen, dan kunt u de klacht schriftelijk voorleggen bij de geschillencommissie van de SEMH en hen verzoeken voor beide partijen een bindende uitspraak te doen over het geschil.

Kwaliteit

1
Aan welke kwaliteitseisen voldoen wij?

BENU Direct is SEMH gecertificeerd. Jaarlijks worden we getoetst door de SEMH (Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen). Hiermee laten wij zien dat wij als zorgaanbieder voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die gesteld worden aan leveranciers van medische hulpmiddelen.

2
Hoe meten wij onze klanttevredenheid?

Om de mening van onze klanten te peilen, gebruiken wij een Online Klantenmonitor. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door Feeddex, een extern bureau. Klanten ontvangen na klantcontact-momenten periodiek per e-mail een enquête over onze dienstverlening. Op basis van de resultaten van het onderzoek worden de mogelijkheden voor verbetering van de dienstverlening vastgesteld en ingezet.

Overige vragen

1
Kan ik de lettergrootte van de site aanpassen?

Dit is niet mogelijk als standaard instelling. Wel kunt u de lettergrootte aanpassen door bij een PC gelijktijdig Ctrl en + in te drukken. Bij een MAC doet u dit door gelijktijdig op Command en + te drukken.

2
Ik kan het gebruiksadvies niet openen, wat nu?

Wanneer het gebruiksadvies niet wordt getoond, kan het zijn dat u geen tool heeft om het pdf-bestand te openen. Wanneer dit het geval is, krijgt u hiervan een melding met een verwijzing naar waar u deze tool kunt downloaden en hoe u deze op uw computer kunt installeren. Dit kunt u nu ook doen: Download Acrobat Reader